[ALB]
Qëndrim i Operacionit Ndërkombëtar të Monitorimit (ONM) në përgjigje të pyetjeve të marra nga media në lidhje me procesin e vetingut:
A është e vërtetë që ONM-ja ka hedhur poshtë një kërkesë nga një vlerësues për të marrë në konsideratë veprime disiplinore ndaj z. Daci?
Kundër z. Daci janë ngritur akuza në vëmendjen e vëzhguesve ndërkombëtarë. Ndërsa faktet i paraprinë fillimit të procesit të vetingut, vëzhguesit, sipas parashikimeve të ligjit të vetingut, nuk ishin kompetentë për të ndërmarrë veprime nga pikëpamja disiplinore. Mekanizmi disiplinor i parashikuar në ligjin e vetingut zbatohet për sjelljen e anëtarëve të institucioneve të vetingut që nga momenti i emërimit të tyre në detyrë e tutje. Sidoqoftë, ONM-ja sinjalizoi se për të vlerësuar lidhjen kriminale, personat që i paraqesin këto akuza duhet t’u drejtoheshin autoriteteve gjyqësore kompetente në Shqipëri, ashtu siç edhe ndodhi.
A duhet të revokohen të gjitha vendimet e miratuara nga Dhoma e Apelit me një anëtar të dyshuar si mashtrues?
Ne konstatojmë se puna e Dhomës së Apelit ka qenë tërësore në thelb. Vendimet e marra nga Dhoma e Apelit janë miratuar në bazë të një mekanizmi kolegjial të vendimmarrjes, nga një kolegj apeli i përbërë nga pesë anëtarë dhe për këtë arsye jo i varur nga një individ i vetëm.
Si është e mundur që ONM-ja nuk i ka vërejtur këto çështje për të cilat akuzohet zoti Daci? ONM-ja ishte pjesë e para-vetingut.
Ligji i vetingut dhe kushtetuta shqiptare i atribuojnë një rol specifik monitorimi ONM-së në procesin përpara formimit të institucioneve të vetingut. Vëzhguesit e ONM-së kishin një periudhë prej katërmbëdhjetë ditësh për të shqyrtuar të gjithë dokumentacionin e paraqitur nga kandidatët dhe më pas nxorën vlerësimin dhe rekomandimet e tyre të arsyetuara (sipas Nenit 7, paragrafi 7 i Ligjit 84/2016). Siç thuhet në secilin parashtrim para parlamentit shqiptar si autoriteti emërues, vlerësimi dhe rekomandimet e arsyetuara të nxjerra për aplikantët u hartuan në bazë të njohurive më të mira të vëzhguesve, si dhe mbi bazën e informacionit të vënë në dispozicion brenda afatit të rreptë të parashikuar me ligj. Për çështjen specifike që lidhet me mosveprimin e pretenduar të z. Dacit për t’iu nënshtruar një veprimi disiplinor gjatë kohës që shërbente si gjyqtar, ONM-ja vëren se në dokumentacionin dhe jetëshkrimin e dorëzuar nga aplikanti në vitin 2017, dhe që u është vënë në dispozicion vëzhguesve në atë kohë, kishte vetëm referencë për përvojën e tij profesionale si avokat dhe nuk kishte të dhëna për mandatin e tij të mëparshëm si gjyqtar.
Për pyetje-përgjigje në lidhje me ONM-në, ju lutem vizitoni: https://eeas.europa.eu/delegations/albania/20221/node/20221_sq
[ENG]
International Monitoring Operation (IMO)’s stance following media inquiries concerning the vetting process:
Is it true that the IMO dismissed a request from an assessee to consider disciplinary action against Mr Daci?
Allegations against Mr Daci were raised to the attention of the International Observers. As the facts preceded the beginning of the vetting process, the Observers, under the provisions of the vetting law, were not competent to take action from a disciplinary point of view. The disciplinary mechanism foreseen in the vetting law applies to the conduct of the members of the vetting institutions from the moment of their appointment in office onwards. However the IMO flagged that to assess criminal relevance, the persons submitting these allegations should address the competent judicial authorities in Albania, as it eventually happened.
Should the decisions adopted by the Appeal Chamber with an alleged fraudulent member be all revoked?
We find that the work of the Appeal Chamber has been thorough on substance. The decisions taken by the Appeal Chamber have been adopted on the basis of a collegial decision making mechanism, by an appeal college consisting of five members and therefore not dependent on a single individual.
How is it possible that the IMO did not spot these matter of which Mr Daci is accused? The IMO was part of the pre-vetting.
The Vetting Law and the Albanian Constitution attributes a specific monitoring role to the IMO in the process before the formation of the vetting institutions. The IMO observers had a period of fourteen days to review all the documentation submitted by candidates and then issued their reasoned assessment and recommendations (as per art. 7 para. 7 of Law 84/2016). As stated in .D.D
–